Irish Coffee!

Tråkig dag idag igen. Varit med Emelie lite i Kinna, vi tänkte åka till Lindex och köpa stay ups men det var ju såklart stängt så vi gick in med Wilma och jag blev av med 500 kr istället, jag som behöver hålla i mina pengar. Men jag fick ju både kjol, linne och trosor för det priset så jag är himla nöjd ändå.
Kjolen passade för övrigt perfekt Emelie, så det var bara tur att vi inte tog kön till provrummet.
Måste sy i knappen sen med, var nog någon fet jävel som spräckt bort knappen när dom provade kjolen för knappen låg i fickan :P

Imorgon: Lindex med Emelie, sen säkert inget, vi får se.
Söndag: Tåg med Mikael till Borås, mums.
Måndag: Sitta hos Mikael och fundera över nyår och äta mig fet.
Tisdag: Tåg till Varberg och sedan Tvååker till Mikaels föräldrar. (Tvååker är för övrigt ett konstigt namn, han tyckte nog att han var smart han som döpte det till det.)
Onsdag: Fira nyår med allt vad det innebär.
Torsdag: Tåg till Borås och bota bakfyllan gissar jag.
Fredag: Myspys gissar jag, vet inte. Jimi kanske är hemma.

Sen skulle jag träffa Ancan i veckan med, får se när det hinns med, men torsdag blir nog bra gissar jag.

Och Emelie jag behöver min slaaaadd, ta med den imorgon är du gullig.

PS. Emelie har en grym bil.

PS2. Skitgrym rattmuff med

PS3. Emelie är grym hon med.

XBOX 360.

Det såg så dumt ut med alla PlayStation som det blev : D
Nej nu börjar jag bli nykter, men det ska det bli ordning på. Irish Coffee nästa.

Nej, jag är inte full.

Inte ens påverkad.

Men man skulle kunna tro det.

Men Irish Coffee ska jag dricka ändå.



4 cl Irländsk blended whiskey
2 tsk farinsocker
starkt bryggkaffe
lättvispad eller skakad grädde

I ett högt glas på fot tillsättes farinsocker och Jameson.
Häll över hett, starkt bryggkaffe tills ca 1 cm återstår av glaskanten.
Blanda tills sockret löses upp.
Häll försiktigt den lätt vispade grädden över baksidan på en sked.
Servera utan sugrör eller sked.

Tilläggas kan bara att det kan vara lämpligt att ha en sked stående i glaset när du häller i kaffet. Skeden avleder värmen och förhindrar att glaset spricker. Men ta ur den innan du serverar.
Irish Coffee ska drickas med gräddmustasch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0