Literpris på mascara.

Satt och funderade såhär på julaftonskvällen på min mascara jag fick, en Masterpiece Max.
Kollade på den och såg att det var 7,2 ml i en sådan. 7,2 tusendels liter alltså.
Då fick jag en idé och googlade fram priset på den, hittade allt från 160 kr till 99 kr.
Nu är jag ju inte lika bra på matematik som jag var förutom direkt, men jag gjorde ett försök att lista ut literpriset på min mascara. Jag tog det dyraste först 160 / 7,2 för att ta reda på vad en ml kostade, fick fram 22,222222222 typ, vi avrundar det till 22,22. Sedan tog jag 22,22 x 1000 för att få literpriset, och fick svaret 22222 KRONOR! Jämför det med literpriset på typ vanligt schampoo, det är en himla skillnad måste jag säga.
Även det billigare priset, 99 kr, gav en summa på 13750 kr. Helt sjukt faktiskt.



Nej tacka vet jag sot och vatten, det blir kanske inte lika bra, men mycket billigare.

..Tror jag fortsätter köpa mascaror ändå, men det är faktiskt dyrt när man tänker efter...

Och nej, jag har inte bättre för mig på julafton än att blogga.

Kommentarer
Postat av: Josefine

den där har jag också, härmis!

2008-12-25 @ 00:10:31
URL: http://sonderslagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0