Varför är jag så bra?

Ivan Boring är fanimej underbar.

Ljuset kommer i gryningen, hästen gnäggar rått
Pappa sover dåligt nu, lakanet är vått
Hönsen flyger inte bra, tuppen surar jämt
Ettan jagar grisarna, Bill tål inte skämt

Men jag är fräsig jag, alla borde va så bra
När jag springer ut i hagarna sjunger fåglarna hurra hurraaa.

Kalvarna ylar i natten, varför gör dom det?
Farfar silar vatten, mamma täljer ved.
Traktorn har rostat sönder, plogen har Ettan gömt
Mormor vrålar i brunnen, henne har alla glömt

Men jag är fräsig jag, alla borde va så bra
När jag springer ut i hagarna
kväker grodorna hurra hurraaa

Kalkonerna rapar i otakt, Torkel ömsar skinn
Fröken Smärgel jagar harar, far är sur i sinn
Korna har slutat mjölka, Roy är i Borås
Ankorna nyps som attan, Ettan är en gås

Jag är fräsig jag, alla borde va så bra
När jag springer ut i hagarna jäser bönorna hurra hurraaa

Över fälten flyger sången, när jag rider mot solnedgången
Jag står där ensam varje kväll, varför är jag så spetciell.                <-- felstavat JA!


Arbetsförmedlingen idag \o/ Tog skitlång tid där dock, och gubben skrev en massa hela tiden på datorn men men, det gick ju väl till slut.
Måste skaffa arbete fort som attan nu så jag slipper gå på de inplanerade mötet jag fick.

Imorgon fyller Ancan icketonåring, systembolagsålder : O
Då känns det som man är gammal, jag ska vara 19 år hela livet :)
Fast det klart, 20 låter rätt bra det med.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Mitt land, mitt land, mitt kära fosterland

2008-02-16 @ 19:05:46
URL: http://sonderslagen.blogg.se/
Postat av: Mattias

vad heter låten :) .. måste höra den igen... länge sen man lyssnade på den

2010-05-16 @ 19:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0