Jag ska upp i vikt

Jag och mor började räkna kalorier idag, bara lite för skojs skull. Jag är uppe i 850 just nu och jag behöver äta 1500 om dagen så mitt mål är 1700 ungefär. VIlket innebär att jag behöver 850 till? Låter inte som några problem direkt, kommer ju lätt gå över 1700 idag och det betyder ju att jag borde gå upp i vikt men gör det inte ändå?
Sån skit suger.
Men jag ska räkna hur mycket jag äter på en dag och sen lägga till lite extra helt enkelt.
Skitjobbigt att räkna ut alla kalorier bara, förstår inte hur folk kan hålla på med sånt här hela dagarna. Tog mig en kvart att räkna ut hur mycket frukost jag åt, då hinner man ju bli hungrig igen menar ja.
Såå det här får vara en vecka ungefär.

Till frukost åt jag:
10g Oboy                  38 kcal
2dl Mjölk                   120 kcal
23g Knäckebröd     75 kcal
11g Smör                 70 kcal
24g Ost                     95 kcal

Sedan lite mellanmål:
95g Persikopaj        285 kcal
0,75dl Vaniljsås       90 kcal
1,5dl Apelsinjuice    75 kcal

Sen åt jag en vitamin som tydligen var på 1,1 kcal och det är ju icke till att förglömma!

Jag har ju inte ätit direkt mycke ändå men är ändå uppe i 850 vilket får mig lite fundersam att jag har räknat fel, men jag har ju räknat apnoga så.

Såg att om jag äter en chipspåse så har jag fått i mig 1500 kcal vilket är vad jag behöver på en dag. Jag som lätt drar i mig en påse på en dag, förklara varför jag inte går upp i vikt?

På Aftonbladet står det att man behöver äta 7000 kcal för att gå upp ett kilo.. va fan?
Jag måste äta asmö mat helt plötsligt.
Äter jag en chipspåse om dagen i en vecka så får jag i mig 10500 extra kalorier, vilket betyder att jag går upp 1½ kilo?
Hmm...
Chips är ju iofs inte nyttigt, får banka i mig 7000 extra kalorier på annat sätt.



Jag behöver gå upp några kilo..

Kommentarer
Postat av: En Dalkulla På Vift

Lycka till :)

2008-03-25 @ 14:05:44
URL: http://larssonwestermark.blogg.se
Postat av: Kattis

Hej!
Jag har en dotter som också är "underviktig"som det så käckt heter och hon kan också äta HUR mycket som helst och går inte upp någonting.
Hon grät när hon provade byxor när hon var yngre, de ramlade av henne. Hittade hon några så fick man köpa i flera färger direkt för man visste att vi
inte skulle hitta några andra byxor.
Om du vill så hittar du henne på http://palmquiist.blogg.se

Må gott, hur du än är!

2008-03-25 @ 14:09:07
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Sara

Har samma problem. Är 1.70 lång och väger 50 kg. Men är inte pinnsmal utan har former tack och lov =D

2008-03-25 @ 14:11:09
URL: http://candis.blogg.se
Postat av: daniela

lycka till! =)

2008-03-25 @ 14:14:03
URL: http://daniela2008.blogg.se
Postat av: Rebecca

Som min mamma (kattis11.blogg.se) skrev här över har jag också svårt att gå upp i vikt. Har nu börjat gå på gym och bygga muskler för att gå upp i vikt och se lite "större" ut... Det kan vara värt att testa?!
Kram

2008-03-25 @ 14:17:55
URL: http://palmquiist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0