Du är en dålig människa

Såg på Troja idag, kände verkligen för att se den, men så kom jag till en scen där en bebis var med och så kysste pappan bebisen i pannan, så tänker jag "Woah, vilken skådespelarbebis, blundade den när han kysste honom?" Så jag var tvungen att spola tillbaka. Tyvärr så visste jag inte vilken knapp jag skulle trycka på, visste att den ena spolade filmen och den andra stängde av filmen helt. Gissa vilken jag tryckte på? Sen tappade Tv:n kontakten med dvd:n så jag gav helt enkelt upp. Fan när saker krånglar :P

Gick och postade ett brev idag! Yes, i en brevlåda och allt! Får svar på brevet snart, hoppas på det bästa :)

Är en man här och sätter upp nya stuprännor idag, så jag kan inte ta mig hemifrån än förrän mamma kommer hem. Kul kul..

roddis säger (15:15):

va säger du svenne

roddis säger (15:15):

:X

roddis säger (15:15):

jag inte förstår nu härregud

roddis säger (15:15):

!


Haha hittade en gullig finsk på min msn som typ inte kan svenska : D Han hjälpte mig innan med lite finska ord min bror behövde ^^ Msn är bra ibland iaf.


Ne nu ska jag ut i solen och mysa med en glass hade jag tänkt. So long.


Kommentarer
Postat av: Viika

Snubblade in här på din blogg och tänkte passa på att önska dig en trevlig kväll på samma gång :)

2008-05-29 @ 15:29:14
URL: http://viika.blogg.se
Postat av: :X

jävla härregud

2008-05-31 @ 19:37:24
Postat av: roddis

I Finland använder man ordet låda,men i princip är det detsamma som paté. Jag har en fransk kokbok där det står att man kan berika patén med ris. ergo, paté och låda är samma sak.

Beredningstid: 30 min.
Tillagningstid: 20 min + 1½ - 2 tim.
Ugnstemperatur: 175° C Kan frysas

Det här behövs:
2 dl ris
4 dl vatten
1,2 l mjölk
300 g mald svin- eller nötlever
2 medelstora lökar
1-2 dl russin
4 msk sirap
1 tsk vitpeppar
1 tsk mejram
3 tl salt
1 ägg
50 g smör

Gör så här:
1. Lägg riset i kokande mjölk-vattenblandning och koka till en lös gröt.
2. Skala ner lever, lök, russin, kryddor och ägg i den avsvalnande gröten. Blandningen får vara ganska lös.
4. Häll blandningen i en smord ugnsform och klicka litet smör över. Grädda lådan vackert brun i medelvarm ugn.
Servera med skirat smör och rårörda lingon.

Tips.
Istället för ris kan du använda hela korngryn, som blötlagts över en natt.

2008-05-31 @ 19:41:16
Postat av: roddis

jätte bra

2008-05-31 @ 19:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0