Min största fasa..

.. just nu är att grannen ska komma in medan jag står naken och gör något. Eller helt enkelt att hon ska komma in i lägenheten. Sitter ju hos min gubbe som är bortrest men kommer idag och grannen har nyckel in hit för hon ska vattna blommor och annat skoj. Men jag har bara träffat henne ett par gånger innan och jag tvivlar på att hon känner igen mig eller ens förstår vad jag gör här då Mikael inte är hemma.
När jag stog och duschade hörde jag något i dörren och när jag gick ur duschen och öppnade badrumsdörren trodde jag seriöst att hon skulle stå där utanför med ett hagelgevär i nävarna redo att skjuta. Kanske inte helt seriöst, men det flög i tankarna.
Nästan så jag vill springa över och säga att jag är här för att undvika saker och ting.
Tror dock redan hon varit här inne för det låg ett kvitto på köksbänken, det var från idag och jag tror inte Mikael kommit hem tidigare för att köpa bindor och sedan dra till Egypten igen.

Men vem vet liksom.

Är för övrigt så uttråkad så jag sitter och dricker Tequila rose och funderar på att gå ut och ta en promenad. Då är något helt fel med mig. Tydligen kan man blanda den med mjölk. Är det gott? Vet ej. Kanske ska springa och köpa mjölk och testa.



Emelie och jag igår, skitkul hade vi. Måste göras om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0