Att vara lat.

Jag sitter i en lägenhet inte ens 100 meter från affären.
Ändå känns det alldeles för jobbigt att gå dit.
Trots att jag ändå bara har tänkt att köpa färdigmat att tillaga i micron.
Alltså inte ens använda grytor som man måste stå och rengöra sen.
Inte ens tallrik.
Man behöver på sin höjd ställa kniv + gaffel/sked och glas i diskmaskinen efteråt.

Det som är lite positivt i det hela är ändå att jag funderar på att köpa mig en soppa, känns som det borde vara lite nyttigare än annan färdigmat. Men äh vafan, läste precis om Felix Gulaschssoppa på deras hemsida.

Till soppan har 13% potatis, 6% morot och 10% köttråvara använts.  71 % är vatten och kemikalier?
Kalorier 80 x3.5 = 280 och jag inte räknade fel i huvudet. Hur ska jag kunna bli mätt av det?

Kan inte med att stå och läsa på kartonger i affären heller, känns som jag är alldeles för smal för det. Trots att jag i så fall läser för att se så det är många kalorier i.  Hade nog känts dumt om jag var tjock också, då läser man på förpackningen av annan anledning. Tror folk i alla fall. Uscha. Bäst är nog att vara normalstor. Eller kanske på väg att bli överviktig typ. Då tänker nog folk "Aaah vilken duktig tösabit som tänker på vikten innan det är för sent."

Å andra sidan har jag nog aldrig tänkt på att någon står och läser på förpackningarna i affären, så det är nog bara jag som tänker för mycket nu igen.

Nu ska jag fanimej gå och köpa mat. Hoppas jag får för mig att köpa något nyttigt. Och inte typ kakor.

Emelie och jag i lördags, typ inte den vackraste som tagits på mig men inte hade jag några andra bilder heller. Du får logga in på msn och skicka dina bilder Emelie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0